[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره پایگاه::
اسناد بالادستی::
شیوه نامه ها و دستورالعملها::
کتاب‌ها::
طرح‌های پژوهشی::
همایش‌ها::
ژورنال کلاب::
نشست علمی::
سخنرانی علمی::
پایان‌نامه‌های حمایت شده::
منابع اطلاعاتی خارجی::
::
سایت‌های مرتبط
پورتال نهاد کتابخانه‌های عمومی

فصلنامه تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی

سامانه مدیریت طرح‌های پژوهشی

 
..
انجمن‌های علمی
انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران

 
..
اپلیکیشن موبایل
..
:: مشاهده پایان‌نامه ::
شناسه پایان‌نامه uni25or1
نام دانشگاه یا سازمان مجری اصلی
عنوان ارزیابی مهارت‌های ارتباطی کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهر اصفهان
سال تحصیلی 1389
رشته تحصیلی کتابداری و اطلاع‌رسانی
مقطع تحصیلی ارشد كارشناسي
تعداد صفحات و، 92ص
چکیده پژوهش حاضر با هدف ارزیابی مهارت‌های ارتباطی کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهر اصفهان انجام شد. در این پژوهش از روش تحقیق توصیفی – پیمایشی بهره جویی شد. جامعه آماری شامل 102 نفر کتابدار شاغل در کتابخانه‌های عمومی شهر اصفهان تحت پوشش دو سازمان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان می باشد. با توجه به اینکه کتابخانه‌های مورد پژوهش از پراکندگی مناسبی در مناطق جغرافیایی شهر اصفهان برخوردار بودند، از روش نمونه‌گیری در دسترس استفاده شد و به این ترتیب 60 نفر از جامعه پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده‌ها در این پژوهش چک لیست محقق ساخته مهارت‌های ارتباطی با 28 گویه در دو بخش مهارت‌های ارتباط کلامی و مهارت‌های ارتباط غیرکلامی است که ضریب پایایی آن با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ 85/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم افزار SPSS-16 در سطح آمار توصیفی میانگین و انحراف معیار، و در سطح آمار استنباطی آزمون t، تحلیل واریانس یک طرفه(آنوا) و آزمون تعقیبی ال اس دی مورد استفاده قرار گرفت. یافته‌های پژوهش نشان داد که کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهر اصفهان از نظر میزان به کارگیری مهارت‌های ارتباط کلامی و غیرکلامی در سطح خوبی قرار دارند. از آنجا که در این پژوهش مهارت‌های ارتباطی کتابداران بر اساس ویژگی‌های جمعیت شناختی(جنسیت، سن، رشته تحصیلی، مدرک تحصیلی، سنوات خدمت و سازمان مادر) مورد بررسی قرار گرفت، نتایج نشان داد که بین مهارت‌های کلامی و غیرکلامی کتابداران بر اساس سن، جنسیت، مدرک، سنوات خدمت، سازمان مادر تفاوت معناداری وجود ندارد. اما بین مهارت های کلامی کتابداران و بر حسب رشته تحصیلی تفاوت معناداری مشاهده شد. به این صورت که در خرده مهارت گوش دادن فارغ التحصیلان رشته‌های غیر‌کتابداری نمره بالاتری کسب کردند. کلیدواژه‌ها: مهارت‌های ارتباط کلامی، مهارت‌های ارتباط غیرکلامی، کتابخانه‌های عمومی، اصفهان(شهر) .,
واژه‌های کلیدی
فهرست فصل دوم
گزارش مديريتی
فهرست پيوست‌ها فصل اول

فصل پنجم
پدیدآورنده اکرم امینی،
استاد راهنما
استاد مشاور
توضیحات
دفعات مشاهده 46 بار
برگشت به فهرست
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 35 queries by YEKTAWEB 4714