|
|
|
|
|
 |
مشاهده پایاننامه |
 |
|
|
|
| شناسه پایاننامه |
uni25or1 |
| نام دانشگاه یا سازمان مجری اصلی |
|
| عنوان |
بررسی عوامل موثر بر وفاداری کاربران کتابخانههای عمومی شهر تهران بر اساس مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) کتابخانههای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران - نهاد کتابخانههای عمومی کشور |
| سال تحصیلی |
1393 |
| رشته تحصیلی |
علم اطلاعات و دانششناسی |
| مقطع تحصیلی |
ارشد كارشناسي |
| تعداد صفحات |
ن، 155ورق |
| چکیده |
هدف کلی این پژوهش، بررسی و میزان به کارگیری عوامل تاثیرگذار بر وفاداری کاربران کتابخانههای عمومی شهر تهران در قالب مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتری میباشد. روششناسی پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی - تحلیلی از شاخه پیمایشی و همچنین از نظر هدف از نوع تحقیق کاربردی میباشد. ابزار گردآوری داده پرسشنامه محقق است. روایی و پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برابر با 0/961 شده است که ضریب بالایی محسوب میشود. جامعه مورد مطالعه، کتابداران کتابخانههای عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و نهاد کتابخانههای عمومی کشور است و حجم نمونه 265 نفر از روش نمونهگیری تصادفی (فرمول کوکران) استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل دادهها و مقایسه عوامل موثر وفاداری در کتابخانهها، از آزمونی تی استیودنت و آزمون فریدمن استفاده شده است. یافتهها: یافتهها این پژوهش نشان میدهد که به کارگیری هر یک از عوامل موثر بر وفاداری کاربران کتابخانههای عمومی شهر تهران بر اساس CRM به ترتیب شامل: عناصر فرهنگی سازمانی، استراتژی کاربر، ساختار سازمانی، حمایت مدیریت، نیروی انسانی، ساختار سازمانی، عوامل تکنولوژی و فناوری، عوامل مدیریت دانش میباشد. آزمون فرضیه اول نشان داد که فرض برابری میزان رعایت متغیرهای پژوهش در کتابخانههای عمومی پذیرفته نمیشود. و آزمون فرضیه دوم نشان میدهد که بین عناصر فرهنگی سازمانی، عوامل ساختار سازمان، عوامل تکنولوژی و فناوری، عوامل مدیریت دانش، فرآیندسازمانی و نیروی انسانی به تفکیک کتابخانهها تفاوت معناداری وجود ندارد و همچنین بین عوامل استراتژی کاربر و حمایت مدیریت به تفکیک کتابخانهها تفاوت معناداری وجود دارد. نتیجهگیری: نتایج بدست آمده از این پژوهش نشان میدهد که میزان وفاداری کاربران و به کارگیری CRM در نهاد کتابخانههای عمومی زیر سطح متوسط و در کتابخانههای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سطح متوسط قرار دارد. کلید واژه: وفاداری کاربران، مدیریت ارتباط با مشتری، کتابخانههای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نهاد کتابخانههای عمومی کشور, |
| واژههای کلیدی |
|
| فهرست فصل دوم |
|
| گزارش مديريتی |
|
| فهرست پيوستها |
|
| پدیدآورنده |
مژگان شیخلو |
| استاد راهنما |
|
| استاد مشاور |
|
| توضیحات |
|
| دفعات مشاهده |
63 بار |
|
برگشت به فهرست
|
|
|
|
|
|
|
|