[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره پایگاه::
اسناد بالادستی::
شیوه نامه ها و دستورالعملها::
کتاب‌ها::
طرح‌های پژوهشی::
همایش‌ها::
ژورنال کلاب::
نشست علمی::
سخنرانی علمی::
پایان‌نامه‌های حمایت شده::
منابع اطلاعاتی خارجی::
::
سایت‌های مرتبط
پورتال نهاد کتابخانه‌های عمومی

فصلنامه تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی

سامانه مدیریت طرح‌های پژوهشی

 
..
انجمن‌های علمی
انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران

 
..
اپلیکیشن موبایل
..
:: مشاهده پایان‌نامه ::
شناسه پایان‌نامه uni25or1
نام دانشگاه یا سازمان مجری اصلی
عنوان بررسی مولفه‌های محاسبه سنجش سرانه مطالعه و ارائه راهنما برای محاسبه سرانه مطالعه در ایران
سال تحصیلی 1390
رشته تحصیلی علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی
مقطع تحصیلی ارشد كارشناسي
تعداد صفحات ش، 112ورق
چکیده هدف از این پژوهش شناسایی مولفه‌های موثر در سنجش سرانه مطالعه با بررسی متون و استفاده از نظرات خبرگان، برای ارائه مولفه‌های نهایی سنجش سرانه مطالعه در ایران است. روش پژوهش گردآوری اطلاعات برای شناسایی مولفه‌ها با استفاده از مطالعه کتابخانه‌ای و سندی صورت گرفته، و برای اجماع گروهی، از تکنیک دلفی در قابل پرسشنامه دو مرحله‌ای به صورت حضوری و اینترنتی و ارسال آن به 16 نفر از صاحب‌نظران جهت اظهارنظر و به عنوان اعضای پنل استفاده شده است. نتایج و یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که علاوه بر مطالعه انواع منابع چاپی (درسی و غیر درسی)، جزوه، بروشور، اعلامیه، نقشه، سند(چاپی، خطی و..) بریده جراید، اسلاید، شفاف برگه، ریزفیلم، ریزبرگه، کره جغرافیایی، بازدید از وب‌گاه اطلاعاتی، بازدید از وب‌گاه خبری، بازدید از وب‌گاه شخصی، بازدید از وب‌گاه سیاسی، بازدید از وب‌گاه ویکی، بازدید از وب‌نوشت (وبلاگ)، قصه‌گویی (عضوی از خانواده - پرستار- مربی) برای کودک، داستان‌خوانی (عضوی از خانواده - پرستار- مربی) برای کودک، کتاب‌خوانی گروهی (قرآن‌خوانی، شاهنامه‌خوانی و...)، رجوع موردی به لغت‌نامه‌ها و به طور کلی منابع مرجع، کتاب‌های الکترونیک (EBOOK) در قالب لوح فشرده (CD)، لوح ویدئوئی دیجیتال (DVD) فایل‌های اینترنتی و فایل‌های تلفن همراه، چک کردن پست‌های الکترونیکی (Email)با محتوای نوشتاری علمی، ادبی، هنری، فرهنگی، گوش دادن به برنامه‌های مستند رادیو/ فایل‌های صوتی (بجز تفریحی و سرگرمی)، تماشای برنامه‌های مستند تلویزیون/ ماهواره و فایل‌های صوتی - تصویری (بجز تفریحی و سرگرمی) می توانند به عنوان مولفه‌های سنجش سرانه مطالعه قرار گیرند,
واژه‌های کلیدی
فهرست فصل دوم
گزارش مديريتی
فهرست پيوست‌ها فصل اول 

فصل پنجم 
پدیدآورنده سمانه نوذر،
استاد راهنما
استاد مشاور
توضیحات
دفعات مشاهده 73 بار
برگشت به فهرست
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 35 queries by YEKTAWEB 4714