[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره پایگاه::
اسناد بالادستی::
شیوه نامه ها و دستورالعملها::
کتاب‌ها::
طرح‌های پژوهشی::
همایش‌ها::
ژورنال کلاب::
نشست علمی::
سخنرانی علمی::
پایان‌نامه‌های حمایت شده::
منابع اطلاعاتی خارجی::
::
سایت‌های مرتبط
پورتال نهاد کتابخانه‌های عمومی

فصلنامه تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی

سامانه مدیریت طرح‌های پژوهشی

 
..
انجمن‌های علمی
انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران

 
..
اپلیکیشن موبایل
..
:: مشاهده پایان‌نامه ::
شناسه پایان‌نامه پ2
نام دانشگاه یا سازمان مجری اصلی
عنوان بررسی وضعیت و میزان اثربخشی برنامه‌های آموزش ضمن خدمت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گلستان بر اساس مدل CIPP
سال تحصیلی 1391
رشته تحصیلی علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی، گرایش اطلاع‌رسانی
مقطع تحصیلی ارشد كارشناسي
تعداد صفحات ی، 144ورق
چکیده

آموزش‏ ضمن خدمت عامل بسیار مهمی است که سازمان‏‌ها برای ترکیب دانش گذشته نیروهای انسانی خود با دانش و تغییرات جدید می‏باید آن‏ را به کار گیرند. با بررسی اثربخشی و شناسایی آسیب‏‌های آموزش‏‌های ضمن‏ خدمت می‏توان نقاط ضعف و معایب این دوره‏‌ها را شناسایی کرد و برای بهبود عملکرد، تصمیمات بهتری گرفت. بر این اساس تحقیق حاضر به ارزشیابی اثربخشی دوره‏‌های آموزش ضمن خدمت نهاد کتابخانه‏‌های عمومی استان گلستان بر اساس مدل CIPP می‏پردازد. در این پژوهش دوره‏‌های آموزش‏ ضمن‏ خدمت که طی دوره‏‌ی دهساله 1380-1390 توسط نهاد کتابخانه‏‌های عمومی استان گلستان برگزار شده، مورد مطالعه قرار گرفته است. برای گردآوری اطلاعات از روی سرشماری استفاده شده و پرسشنامه تهیه شده در اختیار کتابداران که برابر 69 نفر بودند، قرار گرفت. این پرسشنامه شامل 56 سوال بسته و در دو قسمت تهیه شده است. روش پژوهش پیمایشی و برای تجزیه و تحلیل داده‏‌ها از نرم‏‌افزار ‏SPSS و آمار توصیفی و تحلیلی استفاده شده است. در آزمون t که برای تحلیل نتایج به کار برده شد، اثربخشی مطلوب ابعاد زمینه و فرایند مورد تایید قرار گرفت؛ اما نتایج تحقیق، مطلوبیت ابعاد درون‏داد و برونداد را تایید نکرد. از طرف دیگر بررسی‏‌ها نشان داد که آموزش‏‌های ضمن‏ خدمت صورت گرفته با توجه به سطح متوسط میزان سواد اطلاعاتی کتابداران، تاثیر بسزایی بر افزایش سطح سواد اطلاعاتی آنان نداشته است. لذا نقاط ضعف و آسیب‏های مربوط به هر کدام از ابعاد چهارگانه مدل شناسایی و در پایان به منظور بهبود وضعیت موجود پیشنهادهایی ارائه شد. کلید واژه‏‌ها : آموزش ضمن‏ خدمت، مدلCIPP، ارزشیابی آموزشی، نهاد کتابخانه‏‌های عمومی، سواد اطلاعاتی، کتابداران کتابخانه‏‌های عمومی,

واژه‌های کلیدی
فهرست فصل دوم
گزارش مديريتی
فهرست پيوست‌ها
پدیدآورنده ابراهیم جهانتیغ،
استاد راهنما
استاد مشاور
توضیحات
دفعات مشاهده 88 بار
برگشت به فهرست
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 35 queries by YEKTAWEB 4714