|
|
|
 |
مشاهده پایاننامه |
 |
|
|
شناسه پایاننامه |
پ2 |
نام دانشگاه یا سازمان مجری اصلی |
|
عنوان |
بررسی وضعیت و میزان اثربخشی برنامههای آموزش ضمن خدمت نهاد کتابخانههای عمومی استان گلستان بر اساس مدل CIPP |
سال تحصیلی |
1391 |
رشته تحصیلی |
علوم کتابداری و اطلاعرسانی، گرایش اطلاعرسانی |
مقطع تحصیلی |
ارشد كارشناسي |
تعداد صفحات |
ی، 144ورق |
چکیده |
آموزش ضمن خدمت عامل بسیار مهمی است که سازمانها برای ترکیب دانش گذشته نیروهای انسانی خود با دانش و تغییرات جدید میباید آن را به کار گیرند. با بررسی اثربخشی و شناسایی آسیبهای آموزشهای ضمن خدمت میتوان نقاط ضعف و معایب این دورهها را شناسایی کرد و برای بهبود عملکرد، تصمیمات بهتری گرفت. بر این اساس تحقیق حاضر به ارزشیابی اثربخشی دورههای آموزش ضمن خدمت نهاد کتابخانههای عمومی استان گلستان بر اساس مدل CIPP میپردازد. در این پژوهش دورههای آموزش ضمن خدمت که طی دورهی دهساله 1380-1390 توسط نهاد کتابخانههای عمومی استان گلستان برگزار شده، مورد مطالعه قرار گرفته است. برای گردآوری اطلاعات از روی سرشماری استفاده شده و پرسشنامه تهیه شده در اختیار کتابداران که برابر 69 نفر بودند، قرار گرفت. این پرسشنامه شامل 56 سوال بسته و در دو قسمت تهیه شده است. روش پژوهش پیمایشی و برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزار SPSS و آمار توصیفی و تحلیلی استفاده شده است. در آزمون t که برای تحلیل نتایج به کار برده شد، اثربخشی مطلوب ابعاد زمینه و فرایند مورد تایید قرار گرفت؛ اما نتایج تحقیق، مطلوبیت ابعاد درونداد و برونداد را تایید نکرد. از طرف دیگر بررسیها نشان داد که آموزشهای ضمن خدمت صورت گرفته با توجه به سطح متوسط میزان سواد اطلاعاتی کتابداران، تاثیر بسزایی بر افزایش سطح سواد اطلاعاتی آنان نداشته است. لذا نقاط ضعف و آسیبهای مربوط به هر کدام از ابعاد چهارگانه مدل شناسایی و در پایان به منظور بهبود وضعیت موجود پیشنهادهایی ارائه شد. کلید واژهها : آموزش ضمن خدمت، مدلCIPP، ارزشیابی آموزشی، نهاد کتابخانههای عمومی، سواد اطلاعاتی، کتابداران کتابخانههای عمومی,
|
واژههای کلیدی |
|
فهرست فصل دوم |
|
گزارش مديريتی |
|
فهرست پيوستها |
|
پدیدآورنده |
ابراهیم جهانتیغ، |
استاد راهنما |
-، |
استاد مشاور |
-، |
توضیحات |
|
دفعات مشاهده |
88 بار |
برگشت به فهرست
|
|
|
|
|
|