[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره پایگاه::
اسناد بالادستی::
شیوه نامه ها و دستورالعملها::
کتاب‌ها::
طرح‌های پژوهشی::
همایش‌ها::
ژورنال کلاب::
نشست علمی::
سخنرانی علمی::
پایان‌نامه‌های حمایت شده::
منابع اطلاعاتی خارجی::
::
سایت‌های مرتبط
پورتال نهاد کتابخانه‌های عمومی

فصلنامه تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی

سامانه مدیریت طرح‌های پژوهشی

 
..
انجمن‌های علمی
انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران

 
..
اپلیکیشن موبایل
..
:: مشاهده پایان‌نامه ::
شناسه پایان‌نامه uni25or1
نام دانشگاه یا سازمان مجری اصلی
عنوان ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه‌های عمومی وابسته به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شهر قزوین با استفاده از ابزار libqual
سال تحصیلی 1387
رشته تحصیلی کتابداری و اطلاع‌رسانی
مقطع تحصیلی ارشد كارشناسي
تعداد صفحات 125ورق
چکیده پژوهش حاضر با هدف ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه‌های عمومی شهر قزوین با استفاده از ابزار LibQual انجام گرفته است. در این پژوهش برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه LibQual استفاده شده است. این پرسشنامه ابزاری استاندارد است که به ارزیابی کیفیت خدمات از دید کاربران می‌پردازد. نمونه آماری این پژوهش شامل 381 نفر از کاربران کتابخانه‌های عمومی شهر قزوین (در دوره زمانی مورد مطالعه، تیرماه 1387) بوده است که پرسشنامه‌ها بین آنها توزیع شد. از این تعداد 371 پرسشنامه عودت داده شد و پس از حذف پرسشنامه‌های ناقص 355 پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که سطح خدمات دریافتی کاربران در برخی گویه‌ها از حداقل سطح مورد انتظار آنها بیشتر می‌باشد اما حداکثر سطح انتظارات آنها را برآورده نکرده است. همچنین یافته‌های پژوهش نشان داد که این کتابخانه‌ها در بعد تاثیرگذاری خدمات نسبت به سایر ابعاد ضعیف‌تر می‌باشند، بطوری که منابع آنها حداقل سطح انتظارات کاربران را نیز برآورده نساخته است. نتایج حاصل از تحلیل عاملی، پنج عامل را که در ارزیابی کیفیت خدمات از سوی کاربران تاثیر متقابل داشته‌اند نشان داد. تمایل و علاقه کارمندان به ارائه خدمت و وجود منابع و دسترس‌پذیر بودن آنها، اولین عاملی است که از این طریق شناسایی گردید. در نهایت با استفاده از یافته‌های بدست آمده و به منظور ارتقاء سطح کیفیت خدمات در این نوع کتابخانه‌ها راهکارها و پیشنهاداتی ارائه گردیده است. کلیدواژه‌ها: ارزیابی، کتابخانه‌های عمومی، کاربران، کیفیت خدمات، ابزار LibQual ,
واژه‌های کلیدی
فهرست فصل دوم
گزارش مديريتی
فهرست پيوست‌ها فصل اول

فصل پنجم
پدیدآورنده فاطمه محمدبیگی،
استاد راهنما
استاد مشاور
توضیحات
دفعات مشاهده 51 بار
برگشت به فهرست
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 35 queries by YEKTAWEB 4645