|
|
|
|
مشاهده پایاننامه |
|
|
|
شناسه پایاننامه |
uni25or1 |
نام دانشگاه یا سازمان مجری اصلی |
|
عنوان |
ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانههای عمومی وابسته به نهاد کتابخانههای عمومی کشور شهر قزوین با استفاده از ابزار libqual |
سال تحصیلی |
1387 |
رشته تحصیلی |
کتابداری و اطلاعرسانی |
مقطع تحصیلی |
ارشد كارشناسي |
تعداد صفحات |
125ورق |
چکیده |
پژوهش حاضر با هدف ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانههای عمومی شهر قزوین با استفاده از ابزار LibQual انجام گرفته است. در این پژوهش برای گردآوری دادهها از پرسشنامه LibQual استفاده شده است. این پرسشنامه ابزاری استاندارد است که به ارزیابی کیفیت خدمات از دید کاربران میپردازد. نمونه آماری این پژوهش شامل 381 نفر از کاربران کتابخانههای عمومی شهر قزوین (در دوره زمانی مورد مطالعه، تیرماه 1387) بوده است که پرسشنامهها بین آنها توزیع شد. از این تعداد 371 پرسشنامه عودت داده شد و پس از حذف پرسشنامههای ناقص 355 پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتههای پژوهش نشان میدهد که سطح خدمات دریافتی کاربران در برخی گویهها از حداقل سطح مورد انتظار آنها بیشتر میباشد اما حداکثر سطح انتظارات آنها را برآورده نکرده است. همچنین یافتههای پژوهش نشان داد که این کتابخانهها در بعد تاثیرگذاری خدمات نسبت به سایر ابعاد ضعیفتر میباشند، بطوری که منابع آنها حداقل سطح انتظارات کاربران را نیز برآورده نساخته است. نتایج حاصل از تحلیل عاملی، پنج عامل را که در ارزیابی کیفیت خدمات از سوی کاربران تاثیر متقابل داشتهاند نشان داد. تمایل و علاقه کارمندان به ارائه خدمت و وجود منابع و دسترسپذیر بودن آنها، اولین عاملی است که از این طریق شناسایی گردید. در نهایت با استفاده از یافتههای بدست آمده و به منظور ارتقاء سطح کیفیت خدمات در این نوع کتابخانهها راهکارها و پیشنهاداتی ارائه گردیده است. کلیدواژهها: ارزیابی، کتابخانههای عمومی، کاربران، کیفیت خدمات، ابزار LibQual , |
واژههای کلیدی |
|
فهرست فصل دوم |
|
گزارش مديريتی |
|
فهرست پيوستها |
فصل اول
فصل پنجم |
پدیدآورنده |
فاطمه محمدبیگی، |
استاد راهنما |
|
استاد مشاور |
|
توضیحات |
|
دفعات مشاهده |
51 بار |
برگشت به فهرست
|
|
|
|
|
|